Κάποια στιγμή να γίνει και ενα σεμινάριο social media #savoirfaire. Καλά τα σεμινάρια για τις διαφημίσεις του facebook για παράδειγμα ή για τα #hashtags στο instagram, αλλά να μιλήσουμε κάποια στιγμή και για τα βασικά. Για το ότι δεν κάνουμε tag τον οποιονδήποτε αν δεν τον ρωτήσουμε. Δεν είναι θέμα ευγένειας, είναι καθαρά θέμα διακριτικότητας.
(Θες αλήθεια να ταγκάρεις την φίλη σου ότι πίνετε cocktails όταν εκείνη έχει πει οτι τη συγκεκριμένη στιγμή, δουλεύει υπερωρίες;;;) Δεν κοινοποιούμε κάτι που έχει ρυθμιστεί να ΜΗΝ είναι in public. Αν κάποιος γράψει κάτι και το έχει σε δημόσια θέα, ουδεμία ευθύνη έχετε εσείς. Στην αντίθετη περίπτωση, ρωτάμε.Οι επαγγελματικές συνεργασίες γίνονται μέσω mails οχι μέσω inbox. Τα inbox είναι για όταν έχουμε την οικειότητα να το κάνουμε. Δεν απαντάνε όλοι αμέσως στα μηνύματα του facebook γιατι guess what(!) μπορεί να δουλεύουν, να είναι κάπου που δεν έχει σήμα, να είναι τουαλέτα, να κάνουν σεξ ή να μη θέλουν να απαντήσουν τη δεδομένη στιγμή γιατί απλά δε γίνεται. Οι συμπεριφορές τύπου «παρεξηγήθηκα» ταιριάζουν σε προσχολικές ηλικίες και drama queens-kings άτομα, όχι σε ενήλικες διαχειριστές λογαριασμών στα social.
Θεωρώ επίσης ότι οι ενήλικες, δεν ποστάρουν φώτο απο παιδάκια που ανήκουν σε άλλα ζευγαράκια, ανιψάκια, μικρά ξαδερφάκια αν δεν ζητήσουν τη σύμφωνη γνώμη των γονέων Το διαδίκτυο είναι πραγματικά υπέροχο να μοιράζεσαι ό,τι αγαπάς. Αλλά είναι και επικίνδυνο ενίοτε. Αν πιστεύει κάποιος μόνο το πρώτο σκέλος, καλό είναι να βγει απο το ωραίο εκείνο #ροζσυννεφάκι. Δεν κάνουμε shareτο οτιδήποτε αν πρώτα δεν τσεκάρουμε το ποιος το γράφει, πότε και αν τελικά έχει και νόημα να το κάνουμε. Ενήλικη συμπεριφορά επίσης δεν είναι το να μου κάνεις αίτημα και σε ένα δευτερόλεπτο να μου στείλεις να κάνω και like στη σελίδα σου, ή ακόμα χειρότερα να με ταγκάρεις σε φιλικό μάζεμα χρημάτων για να αγοράσεις κάτι (!).
Θεωρώ αυτονόητο ότι το «σε βάζω σε ομάδα χωρίς να σε ρωτήσω» -εκτός αν υπάρχει η οικειότητα η κάποια υπάρχουσα ήδη συνεργασία- είναι απλώς θρασύ ή δείχνει άγνοια των εδώ κανόνων. Τα brands πάντως πρέπει να υποφέρουν απο ερωτήσεις τύπου «ΤΙΜΟΥΛΑ;;;» όταν απλά μπορείς να ψάξεις για αυτή την τιμούλα, δεν έρχονται ολα στο πιάτο έτοιμα. Και κάτι βασικό, βασικότερο όλων.
Αυτά που κοινοποιείς απο άλλο τοίχο, τα βλέπουν και οι δικοί σου «φίλοι». Αλλά δε μπορείς να ξέρεις αν εκείνος που το έγραψε, επιθυμεί κάτι τέτοιο. Οκ;
Live and let live.
Marketing/ Social Media Manager
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου