Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

To Skroutz έμαθε στους Ελληνες να αγοράζουν online






Του Δημήτρη Μαλλά
dmallas@pegasus.gr
Η ιστορία του Skroutz, της πιο δημοφιλούς ιστοσελίδας σύγκρισης προϊόντων και τιμών, είναι από αυτές που θυμίζουν σενάριο κινηματογραφικής ταινίας. Το Skroutz.gr ξεκίνησε το 2005 ως ένα χόμπι για τον Γιώργο Χατζηγεωργίου για να εμπλακεί από την αρχή στην προσπάθεια και ο Βασίλης Δήμος, ενώ λίγους μήνες αργότερα προστέθηκε στην ομάδα και ο Γιώργος Αυγουστίδης. Στην αρχή, στο Skroutz μπορούσε να συγκρίνει κανείς προϊόντα από 12 καταστήματα, όταν σήμερα πάνω στην πλατφόρμα υπάρχουν περισσότερα από 2.000 και 12 εκατ. προϊόντα!






Τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας το Skroutz, το οποίο προκύπτει από το όνομα του γνωστού ήρωα των κόμικ της Disney, Σκρουτζ Μακ Ντακ, ήταν η δεύτερη δουλειά για την τριμελή παρέα. Το 2008, όμως, η δυναμική είναι σημαντική καθώς οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα έχουν φθάσει τις 500.000 τον μήνα, που οι ιδρυτές αποφασίζουν να ασχοληθούν αποκλειστικά, ενώ στο σχήμα εισέρχεται και η Dionic που αποκτά το 50%. Η συνέχεια είναι άκρως εντυπωσιακή και ειδικά από το 2011 και μετά, οπότε και το Διαδίκτυο στην Ελλάδα έχει αποκτήσει μία κρίσιμη μάζα χρηστών, οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2011 το Skroutz απασχολούσε 33 άτομα σε ένα χώρο των 200 τετραγωνικών μέτρων και σήμερα έχει φθάσει να απασχολεί 125 άτομα με τα γραφεία της εταιρείας στη Νέα Ιωνία Αττικής να ξεπερνούν σε εμβαδόν τα 2.200 τ.μ., ενώ το πλάνο για το 2016 προβλέπει ότι θα γίνουν επιπλέον 45 προσλήψεις. «Οι ανάγκες μας είναι μεγαλύτερες αλλά δυσκολευόμαστε να βρούμε αρκετά άτομα που να ασχολούνται με την ανάπτυξη web υπηρεσιών», σημειώνει στην «Η» ο κ. Χατζηγεωργίου, ο οποίος ασκεί καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στο Skroutz.Έσοδα
Τα έσοδα της εταιρείας προέρχονται κυρίως από τα καταστήματα που ζητούν να ενταχθούν στον κατάλογο του Skroutz και οι τιμές τους να είναι προς σύγκριση. Όμως, δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μηνιαίο πάγιο, απλώς υπάρχει ένα μοντέλο pay-per-click για κάθε φορά που ένας επισκέπτης του www.skroutz.gr επιλέγει να δει ένα προϊόν σε ένα συγκεκριμένο κατάστημα. Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, τα έσοδα και τα κέρδη παρουσιάζουν αλματώδη ρυθμό αύξησης. Το 2012, ο κύκλος εργασιών ήταν λίγο πάνω από τα 2 εκατ. ευρώ με τα κέρδη προ φόρων να κινούνται στα επίπεδα των 375 χιλιάδων ευρώ. Το 2015 έκλεισε με τα έσοδα να έχουν φθάσει στα 6,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 45% σε σχέση με τα 4,454 εκατ. ευρώ του 2014, και τα κέρδη προ φόρων στις 900 χιλιάδες ευρώ, αυξημένα κατά 30% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Πλάνα
Το Skroutz έγινε γνωστό αρχικά ως μία ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών για προϊόντα τεχνολογίας αλλά πλέον έχει επεκταθεί σε πολλές ακόμη κατηγορίες προϊόντων, και είναι χαρακτηριστικό ότι η ενότητα «μόδα - ομορφιά» είναι αυτή με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Ένα από τα επόμενα βήματα είναι το λανσάρισμα στα μέσα Ιουνίου ενός «έξυπνου καλαθιού αγορών» το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσα από το Skroutz. δημιουργώντας ένα ενιαίο καλάθι αγορών. Η νέα υπηρεσία συνδυάζει την καλύτερη τιμή με την καλύτερη εμπειρία online shopping.
Το έξυπνο καλάθι του Skroutz θα είναι αρχικά διαθέσιμο σε προϊόντα υγείας, ομορφιάς και παιδικής φροντίδας και συγκεκριμένα στις κατηγορίες των παραφαρμακευτικών προϊόντων, των καλλυντικών, των ειδών προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και των βρεφικών αξεσουάρ.
Τα πλάνα δεν σταματούν εκεί. «Σε πέντε χρόνια από τώρα θα θέλαμε να έχουμε μία πετυχημένη ελληνική εταιρεία και να έχουμε αλλάξει την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου και σε μία άλλη χώρα», επισημαίνει ο κ. Χατζηγεωργίου. Η διεθνής επέκταση έχει ξεκινήσει από την Τουρκία όπου λειτουργεί το alve.com από τον Μάρτιο του 2013 και τη Βρετανία όπου από τον περασμένο Σεπτέμβριο υπάρχει το www.scrooge.co.uk. Προς τα παρόν, τα έσοδα από τις διεθνείς αγορές είναι χαμηλά, αλλά είναι βέβαιο ότι σταδιακά θα αυξηθούν σημαντικά.
Success story
  • 125 εργαζόμενους απασχολεί σήμερα το Skroutz, από 33 που ήταν το 2011
  • Στα 6,5 εκατ. ευρώ έφθασαν πέρσι τα έσοδα της εταιρείας, παρουσιάζοντας αύξηση 45%.
  • Το Skroutz έχει παρουσία εκτός από την Ελλάδα, στην Τουρκία και τη Βρετανία.
  • Στα 2.000 έχει φθάσει πλέον ο αριθμός των ηλεκτρονικών καταστημάτων που συνεργάζονται με το www.skroutz.gr



    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=114019828

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου