Με το καταστροφικό σχέδιο του υπ. Οικονομικών θα ανέβει η τιμή του κατά 25 λεπτά το λίτρο
Σχεδιάζουν την εξίσωση του ειδικού φόρου με αυτόν της βενζίνης! Στα 25 λεπτά το λίτρο εκτιμάται η αύξηση
Ρεπορτάζ
Στέλιος Κράλογλου
Στέλιος Κράλογλου
Σχέδιο-σοκ για αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης και εξομοίωσή του με τον ειδικό φόρο που επιβάλλεται στη βενζίνη επεξεργάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση με στόχο έσοδα άνω των 400.000.000 ευρώ.
Πρόκειται για ένα νέο επαχθές μέτρο που, όπως καταγέλλουν οι βενζινοπώλες, θα πλήξει κυρίως τους επαγγελματίες αλλά και όσους άλλους έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Θα επιβαρυνθούν όμως και οι καταναλωτές, καθώς θα εκτιναχθούν τα έξοδα μεταφοράς και σειρά άλλων προϊόντων και υπηρεσιών!
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας Μιχάλη Κιούση, ο ειδικός φόρος σήμερα στο πετρέλαιο κίνησης είναι 410 ευρώ/χιλιόλιτρο, ενώ στη βενζίνη 700 ευρώ/χιλιόλιτρο. Αν εφαρμοστεί αυτή η πρόταση για εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και στη βενζίνη, θα οδηγήσει σε αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης, από το επίπεδο των 0,41 ευρώ το λίτρο στο 0,70 ευρώ το λίτρο που βρίσκεται σήμερα ο ΕΦΚ της βενζίνης. Συνέπεια μιας τόσο μεγάλης αύξησης του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης θα είναι η απότομη άνοδος των λιανικών τιμών πώλησης του καυσίμου κατά 25 λεπτά το λίτρο! Συγκεκριμένα, οι λιανικές τιμές του πετρελαίου κίνησης, οι οποίες κυμαίνονται σήμερα στο 1,30 ευρώ το λίτρο, θα εκτοξευτούν στα επίπεδα των 1,55 ευρώ το λίτρο.
Η εξέλιξη αυτή θα πυροδοτήσει αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα που παράγονται, διακινούνται και πωλούνται στη χώρα μας, δεδομένου ότι το πετρέλαιο κίνησης καταλαμβάνει ένα σημαντικό μέρος του κόστους παραγωγής και λειτουργίας εκατοντάδων χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων.
Πρόκειται για ένα νέο επαχθές μέτρο που, όπως καταγέλλουν οι βενζινοπώλες, θα πλήξει κυρίως τους επαγγελματίες αλλά και όσους άλλους έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Θα επιβαρυνθούν όμως και οι καταναλωτές, καθώς θα εκτιναχθούν τα έξοδα μεταφοράς και σειρά άλλων προϊόντων και υπηρεσιών!
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας Μιχάλη Κιούση, ο ειδικός φόρος σήμερα στο πετρέλαιο κίνησης είναι 410 ευρώ/χιλιόλιτρο, ενώ στη βενζίνη 700 ευρώ/χιλιόλιτρο. Αν εφαρμοστεί αυτή η πρόταση για εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και στη βενζίνη, θα οδηγήσει σε αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου κίνησης, από το επίπεδο των 0,41 ευρώ το λίτρο στο 0,70 ευρώ το λίτρο που βρίσκεται σήμερα ο ΕΦΚ της βενζίνης. Συνέπεια μιας τόσο μεγάλης αύξησης του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης θα είναι η απότομη άνοδος των λιανικών τιμών πώλησης του καυσίμου κατά 25 λεπτά το λίτρο! Συγκεκριμένα, οι λιανικές τιμές του πετρελαίου κίνησης, οι οποίες κυμαίνονται σήμερα στο 1,30 ευρώ το λίτρο, θα εκτοξευτούν στα επίπεδα των 1,55 ευρώ το λίτρο.
Η εξέλιξη αυτή θα πυροδοτήσει αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα που παράγονται, διακινούνται και πωλούνται στη χώρα μας, δεδομένου ότι το πετρέλαιο κίνησης καταλαμβάνει ένα σημαντικό μέρος του κόστους παραγωγής και λειτουργίας εκατοντάδων χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων.
Οι επιπτώσεις
Οι πρώτες επιπτώσεις θα γίνουν αντιληπτές στον τομέα των μεταφορών, όπου τα κόστη θα εκτοξευτούν στα ύψη και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτό θα αναγκαστούν να μετακυλίσουν τις απότομες ανατιμήσεις του πετρελαίου κίνησης στα κόμιστρα, στα ναύλα ή τα εισιτήρια κατά περίπτωση. Υπολογίζεται ότι οι αυξήσεις στα εισιτήρια των μέσων μεταφοράς (ταξί, λεωφορείων, τρένων κ.λπ.) και στα τιμολόγια των μεταφορικών επιχειρήσεων θα φτάσουν ως το 30%. Ανατιμήσεις-φωτιά, που θα φτάνουν σε ποσοστά 20%-30%, θα σημειωθούν σχεδόν αμέσως στα περισσότερα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, κυρίως δε στα είδη διατροφής, τόσο τα αγροτικά όσο και τα μεταποιημένα και βιομηχανοποιημένα, λόγω της απότομης αύξησης του κόστους μεταφοράς και παραγωγής.
Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι πολλά εγχώριας παραγωγής βασικά είδη διατροφής και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης να ακριβύνουν τόσο πολύ, ώστε να γίνουν απλησίαστα για τους καταναλωτές και οι ελληνικές επιχειρήσεις που τα παράγουν να υποστούν απότομη μείωση του τζίρου τους και να οδηγηθούν σε υπερχρέωση, απολύσεις προσωπικού και αργότερα ακόμη και σε «λουκέτα». Ετσι, το Δημόσιο αντί να αυξήσει τα φορολογικά έσοδά του μέσω της υπέρμετρης αύξησης του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης θα υποστεί απώλεια εσόδων από φόρους εισοδήματος και ΦΠΑ, την οποία θα προκαλέσουν η απότομη μείωση της κατανάλωσης και η συνακόλουθη συρρίκνωση των πωλήσεων χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων.
Οι πρώτες επιπτώσεις θα γίνουν αντιληπτές στον τομέα των μεταφορών, όπου τα κόστη θα εκτοξευτούν στα ύψη και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτό θα αναγκαστούν να μετακυλίσουν τις απότομες ανατιμήσεις του πετρελαίου κίνησης στα κόμιστρα, στα ναύλα ή τα εισιτήρια κατά περίπτωση. Υπολογίζεται ότι οι αυξήσεις στα εισιτήρια των μέσων μεταφοράς (ταξί, λεωφορείων, τρένων κ.λπ.) και στα τιμολόγια των μεταφορικών επιχειρήσεων θα φτάσουν ως το 30%. Ανατιμήσεις-φωτιά, που θα φτάνουν σε ποσοστά 20%-30%, θα σημειωθούν σχεδόν αμέσως στα περισσότερα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, κυρίως δε στα είδη διατροφής, τόσο τα αγροτικά όσο και τα μεταποιημένα και βιομηχανοποιημένα, λόγω της απότομης αύξησης του κόστους μεταφοράς και παραγωγής.
Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι πολλά εγχώριας παραγωγής βασικά είδη διατροφής και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης να ακριβύνουν τόσο πολύ, ώστε να γίνουν απλησίαστα για τους καταναλωτές και οι ελληνικές επιχειρήσεις που τα παράγουν να υποστούν απότομη μείωση του τζίρου τους και να οδηγηθούν σε υπερχρέωση, απολύσεις προσωπικού και αργότερα ακόμη και σε «λουκέτα». Ετσι, το Δημόσιο αντί να αυξήσει τα φορολογικά έσοδά του μέσω της υπέρμετρης αύξησης του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης θα υποστεί απώλεια εσόδων από φόρους εισοδήματος και ΦΠΑ, την οποία θα προκαλέσουν η απότομη μείωση της κατανάλωσης και η συνακόλουθη συρρίκνωση των πωλήσεων χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου